søndag 16. januar 2011

Bruk sukker istede

I Sverige har de testet ut sukker på vegen, å det har fungert fint. 
Når vi bruker salt på vegen så vil uansett resultatet være ar vegen til syvende og sist blir glattere, å da får vi livsfarlige veier. Vi burde herme litt mer etter svenskene, bruke sukker. Eneste ulempen er at det blir klissete, men det ruster hvertfall ikke.
Det aller aller beste alternativet er å bruke bar oppvarmet sand slik som både sverige og finland.
De har spesielle kontainere med sand på strøbilene som varmer opp sanden, å da sitter den fast i isen etterpå, så den blåser ikke av.
Hvis man brøyta godt å dreit i saltet ville folk forhåpentligvis lært seg å kjøre bedre, i forhold til føret, vi ville spart masse penger, å bilen slipper å ruste.
Dessuten, om man bruker salt er det jo større fare for å kjøre på elg og rådyr, de liker saltet å slikker det av trærne. Så saltet er dårlig på mange måter. Å det finnes alternativer.
Jeg hater å vaske bil. det er dyrt eller strevsomt. Men det må jo til, for å unngå rust. En av to, enten maskin, eller for hånd. Kjedelig er det uansett. Om jeg hadde kunnet vaske bila en gang i mnd istede for en gang i uka hadde jeg blitt veldig lykkelig
Jeg hadde også vært lykkelig om jeg kunne slippe unna bomringen. I Trondheim har de bura inn hele byen med bomring, bortsett fra på Byåsen, for der bor alle politikerne... Sleipinger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar