torsdag 20. januar 2011

Strømsparetips

Jeg liker varme. Jeg liker lys. Jeg liker mine 4 akvarium, å jeg liker å ikke måtte tenke meg om to ganger. Jeg ble heldigvis ikke så overrasket over strømmen denne gangen, men jeg er redd det kan bli værre.

Jeg synes man kan tenke på å forsørge landet før man selger all strømmen, å jeg synes også strømmen skulle vært lik for alle. Det er ikke rett at de eldre er engstelig for å bruke strøm.

En dag jeg satt barnevakt å skulle varme opp melka til ungen, så streika strømmen, så jo, den er veldig nødvendig. Stakar ungen fikk ikke spist før han var så utgrått at det var ille, men heldigvis fikk han mat tilslutt.

Men, alikavell, det beste strømsparetipset mitt er å gå. Gå tur ute. Løp, gå på ski, besøk venner. Bare ikke vær hjemme. Er du ikke hjemme, så trenger du ikke bruke så mye trøm heller. Å er du riktig heldig, så kanskje du får en middag med på kjøpet ;)

1 kommentar:

  1. Jeg bor på et knøttliten hybel på 20 kvadratmeter i Ålesund og fikk nettopp strømregning på 1100. Like før jeg finner fram hagla og skyter både måleren og annet. Tror jeg må skru av ovnen og finne frem thermodressen. Sukk.

    SvarSlett