tirsdag 18. januar 2011

Fotoshoot og sminke

Hvis du skal på fotoshoot, så er det mange ting man må tenke på i forhold til sminke, alt fra hva slags session du skal på, til hvilken location. Tenkte jeg skulle skrive ett lite sammendrag om hvordan du kan få naturlig utseende med hjelp av sminke. Dette er selvfølgelig en smakssak, men her er ett av mine forslag




Til underlaget er det godt å ha ett godt grunnlag. Derfor er det lurt å rengjøre huden, slik at sminken sitter bedre. Bruk gjerne en god underlagskrem, og eventuellt øyekrem. Vent med neste skritt til kremen har trekt godt inn i huden.

Finn en foundation som er mest mulig lik din egen hudfarge. Jeg bruker undersiden av armen min, der er jeg skikkelig bleik. Å det er alltid bedre å velge en som er litt for lys, enn en som er litt for mørk. har du kviser, så er de, vips, vekke

Ett kjappt lag med pudder. ikke for mye. Det er ikke bra.

rouge. fersken gir en fin glød. fargen fersken altså. Ikke for mye, å ikke for mørk. Du vil ikke risikere å se ut som en tegneserieversjon av ei russisk gammel dame som nekter å gi opp sminken

Mascara. Jeg er bleik, å har brukt svart mascara, siden bestandig. Men hvis man er lys i huden kan det være lurt å ha en brun mascara, så det ikke blir så hard kontrast. velg gjerne en som er litt tynn, å ta på i flere lag. da unngår du klumper, åsså risikerer du ikke at det ser ut som at du bærer lakk på vippene.

Lipgloss. jeg bruker en enkel en fra H&M, ikke masse farge, men litt. litt mørkere enn dine lepper, men bare såvidt.

Dropp øyenskygge. Hvis du MÅ, så vær forsiktig. Øyenskygge er pent, men jeg foretrekker uten hvis jeg går for en naturlig look. Vips, du er ferdig. Ta med ett kamera, å ha det gøy!

Jeg bruker denne sminken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar