tirsdag 18. januar 2011

Det var bare det som manglet

Ja, det var bare det som manglet, at det er helsefarlig å være utendørs. Kanskje jeg skulle brukt det som unskyldning neste gang mamma ber meg ut å gå? Nei, jeg kan da ikke la det skremme meg vekk, kan jeg det?

Ute er det farlig luft, å inne blir vi hermetisert. Når jeg bodde i Trondheim var det ikke bymarka som fristet, det var byen, midt i sentrum. Café himmelen kaller jeg det. En café på hvert hjørne, å mange av dem kunne servere kaffe latté og cappucino fra en annen verden.

Jeg elsket å vanke fra café til café. Jeg er svak for koffein. Red bull får meg ofte gjennom dagen, å ingen ting er som å drikke venninda mi sin versjon av chilli kaffe, den er kanskje ikke helt hennes versjon, for hun har ikke funnet den opp selv, men den er fantastisk. Det er deilig å sitte hjemme med en trippel latte å se på greys anatomy. Ja, jeg er kaffejunkie. Festivaljunkie, og kaffe junkie. Tenk å ha en kaffe festival? Det hadde vært min drømmeplass. Dessuten hadde det vært gøy å kunne kombinere Linkin Park med en deilig kopp kaffe. Noe for meg, å noe for gubben

Så det skremmer meg at jeg ikke kan gå ut i Trondheim uten å være bekymret for helsa mi, nå må jeg gå på fjellet... Men, hvis vi er helt ærlige med oss selv nå... bare ett lite øyeblikk. Det er farlig på fjellet også. Man kan falle å brekke ett bein, bli dytta over stupet, synke i myra å drukne i vannet.

Så jeg tror kaffen min blir min beste venn. Hvertfall i Trondheim.
Når det kommer til skien og porsgrunn, så har jeg enda ikke funnet en dugelig kaffebar... Anyone?

Vg
Linkin Park
Dårlig luft

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar