lørdag 22. januar 2011

Melodi grand TRAGISK


Hvordan blir kvelden?



Pernille og Marius
De synger gladpop. Noe musikkehyllene vistnok er fulle av. Det er nok riktig betegnelse med glad, men den tar liksom ikke av, selv om begge to synger bra og samstemt. Fin tekst, bra koreografi, men den når ikke min pop top. Det blir rett og slett for flatt desverre. Pluss for vanvittig rå mannestemme, minus for at det blir alt for flatt. Å må jeg bare få legge til at jeg synes pernilles kjole var tragisk, men Marius kom ok ut av kles utfordringen.

Babel fish
Hvorfor skal de som har vært lenge i gamet prøve seg? Kan ikke de nye få prøve seg? Anyway. Ikke en imponerende start, litt for klisje. Det er sånn trist musikk. Når kommer liksom "poenget"? Er det noe galt med høytalerne på tv'n min? Det blir liksom ikke helt stemning i huset? Kanskje tv'n trenger reparasjon?


Marika.
Yes! Blondie, med chiuaua og trekkspill. Hu ha jammen meg like lys stemme som linnie... Sigøyner rock sier gubben. Er det karneval eller? Kostyme konkurranse? Løper rundt å leker med gutta på scenen... Where is the brains? Flaut for alle Norges blondiner sier jeg. Takk å lov at jeg er rødhåra. Det piiiiiper i hue mitt! Å mot slutten ble det bare værre, piiip piiiiip piiiiiiiiiip! Durum dei....gå å legg deg, hey!


Isabella leroy
En prest faktisk. Hun virka i det minste jordnær. Her virka det til å være litt mere liv i musikken, å hun har en fin stemme, jordnær og varm på scenen. Ikke helt det jeg trodde jeg skulle få høre, men hun var dyktig, å jeg liker gitarstilen. Sangen tar ikke av, men den er den beste hittil. Hun lapper hvertfall over den forrige blondina sin flause.
Men trommisen må passe på så han ikke mister gebisset:) jevnt over fin musikk detta, men desverre ikke heeelt min stil.



Endre nordvik
Oh yeah. Han traff med klærne, å jeg er sikker på at dette er alle tenåringsjenter sin våte drøm han leker med kamera, å jeg tror kanskje han leker artist også. Men han leker i det minste bra. Er han oppdratt i samme rede som a1? det var litt bra, men ikke helt. Det kommer ikke til å nå langt i internasjonalt farvann, vi må klare bedre enn dette.


Hanne sørvaag
Hun har Mac. Hun har min respekt. Men er låta bra nok?
Fengende. Jordnær. Fengende. Jorndær. Fengende. Jordnær... Sånn ja, interessant. Koselig. Hun scorer fint, men ikke full pott. Jeg må faktisk si helt ærlig at så langt i dagens låtprosess, så når hun lengst så langt. Men jeg hater kjolen hennes. Another pink blonde. Jeg håper vi klarer nå ett høyere nivå i kveld, for dette passer bedre inn som filmmusikk til en trist kjærlighetskomedie.


Mimi Blix
She's got the look! Hun er pen, hun har stil, men har hun talent?
Hun hadde hvertfall look'en til jeg så kjolen. Men musikken er ikke ille. Akkurat nå føler jeg at jeg er på ett party, klokka er rundt 8, å jeg er klar for en lang kveld. Litt gneldrete og masete etter hvert, men absolutt bra. Dette får meg i skikkelig party humør, å med nivået som har blitt vist hittil i kveld, så blir jeg overrasket om hun ikke kommer til finalen.


Etter å ha sett dette programmet føler jeg egentlig at jeg har sløst bort en kveld. Pernille og Marius eller endre nordvik har potensiale til å gå vidre, men i såfall bare på grunn av "teenage girls" som syntes de var "kjempekjekke" å ikke så mye pga musikken.

Min stemme går til mimi Blix. Hun tar seg godt ut, hvis vi ser bort fra kjolen, å synger meg inn i partystemmning mens hun holder på interessen hele veien, men i kveld ble det nok ikke skapt noen ny Abba eller Carola. Det var ikke all verden å skyte rompa i været for, eller hva sier du Per?

Låt nr 1: Pernille & Marius - I'll Be Yours
Tekst og melodi: Ovi/Johanna Demker/Björn Djupström

Låt nr 2: Babel Fish - Depend on me
Tekst og melodi: Tarjei Van Ravens/Halvor Holter

Låt nr 3: Marika - Hungry For You (Gipsydance)
Tekst og melodi: Marika Lejon

Låt nr 4: Isabella - Sand
Tekst og melodi: Isabella Leroy

Låt nr 5: Endre - Oh Oh (Puppy Love)
Tekst og melodi: Samsaya Sharma og Jarl Aanestad

Låt nr 6: Hanne Sørvaag - You're Like A Melody
Tekst og melodi: Hanne Sørvaag

Låt nr 7: Mimi Blix - Allergic
Tekst: Merethe La Verdi
Melodi: Merethe La Verdi og Ketil Schei

1 kommentar:

  1. I don't know. I felt that none of the 'singers' sang well enough, some were out of tune, Babel Fish lead singer, what the heck kind of range is that? He ought to have stayed in his range. Now talk about the words. One song actually had some poorly written English!!! I cringed when I heard. Most songs were boring, boring, boring. And that Stenerud guy, what on earth, he is way too tense when he sings.....YUCK!!!!!

    SvarSlett