søndag 16. januar 2011

Ikke så ille som mange mener

Jeg synes det er bra med gjennomsnittsmålinger. De er der av en grunn. Jeg har ingen ting i mot de boksene, ja, det er mye penger som går med på det, men så gjør det veien tryggere også. At folk ikke liker å bli tatt bilde av eller overvåket tyder jo i mange tilfeller på at det er fordi de kanskje har planer om å kjøre fort... Jeg liker ikke å møte bilister som kjører langt over fartsgrensa, å jeg liker heller ikke at det kommer en eller annen stressa person i en bil bak meg å legger seg midt oppi rompa mi før han suser forbi, typisk like før en sving eller bakke. Alt for mange ganger har jeg tenkt med meg selv at folk kjører uforsiktig, å aller verst opplever jeg at det er på E18 mellom Skien og Kragerø.
Spesielt om morgenen når folk skal på jobb kommer det en eller annen idiot å suser forbi meg, å jeg har vært vitne til så alt for mange nestenulykker. 
Overvåk gjerne, så lenge det stopper fartsidiotene, bruk gjerne penger, så lenge det redder liv. For jeg har ingen tvil om at det ville vært mange flere ulykker om det ikke hadde vært for de boksene.
Jeg vil ikke bli utsatt for å måtte bli vitne til en eller annen grusom ulykke bare for at noen bestemmer seg for å ikke respektere fartsgrensene, å jeg vil hvertfall ikke være med i en.
Har du en mening om saken? Legg gjerne igjen en kommentar under

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar